FANDOM

Cizí postava
Vieen Nekromant
Rasa: člověk
Pohlaví: muž
Povolání: vládce Umrlčího království
Postava: vysoká, hubená
Rok narození: před rokem -1121
Místo narození: Rudavy
Příslušnost: Umrlčí království
Výskyt: CT, s.68, NS
Asterion

Vieen Nekromant, zvaný též Nešťastný, jeden za Tří čarodějů, je nejmocnějším nekromantem na Asterionu.

Životopis Editovat

Vieen se narodil v Rudavách, blízko Barbarského pobřeží. Přestože neprojevoval přílišný nadání, byl věštbou vybrán, aby se stal jedním ze Tří čarodějů. Spolu s Aldilem a Roenem vykonal mnoho dobrého pro lid Eldebranu.

Zlom v jeho životě nastal ve chvíli, kdy hrozilo, že skřetí hordy ovládnou celý svět. Na svých cestách po Stínovém světě se setkal s mnoha mocnými bytosti, zejména rozhovory s Sh'xingou, smrtkou mu utkvěl v paměti. Dozvěděl se, jak oživit dávno mrtvé. Roku -751 vytváří prvního kostlivce a začíná sepisovat Nekromantovu knihu kouzel. Jeho původní záměr porazit skřety s pomocí nemrtvých se však naprosto zvrtl. Nemrtví se nevybírali mezi skřety, lidmi, elfy nebo trpaslíky, zabíjeli vše živé a šířili nenávist a strach. Vše vygradovalo roku -317 proslulou Bitvou děsů, kdy na jedné straně stáli lidé a skřeti proti hordám nemrtvým.

Vieen bitvu přežil a roku -289 zakložil na úpatí Bílých hor Umrlčí království. Už více jak tisíc let stojí v jeho čele, neustále sužován svědomím za své strašné činy a neschopen se rozhodnout, zda chce nekromanty a nemrtvé zničit nebo jim vládnout.