FANDOM

Cizí postava
Turgul Hnědý
Rasa: Drakočlověk
Pohlaví: muž
Povolání: malíř, bard, umělec
Postava: arvedanská
Rok narození: -3767 až -723
Místo narození: *Arveda / +
Příslušnost: umění
Výskyt: Pro smrt a slávu
Asterion

Arvedan vlastním jménem Turgul er Nardil byl již od malička výsostně nadaný pro uměleckou tvorbu. Jeho obrazy dokázali různé divy, třeba léčit. Jeho Bardské schopnosti hladili na duši a dojímali až na dně srdce. Byl oblíbencem arvedanského dvora. Bohužel láska k nesprávné ženě a závist jejího snoubence nakonec dohnala Turgula na okraj císařství. Tam jej nakonec zajali Kharovi skřeti. Když se zvěsti o tomto umělci, který pěje ve skřetích leženích, dostaly až ke Kharovi, sám jej žádal vidět. Při setkání Khar seznal, že v tomto umělci je víc potenciálu než se očekává.

Turgul se tak stal jedním z posledních kandidátů na přeměnu v drakočlověka. Ta se vydařila a přeměna v Turgulovi umocnila již tak umělecké nadání. Teď dokázal Turgul nevídané. Pomocí svých pochodových písní dodával odvahu skřetím vojskům, ničil celá města přes své vlastní obrazy a své štětce. Zanechal po sobě mnoho knih. Ti, kteří pozorují Turgulovi obrazy, čtou jeho knihy nebo poslouchají jeho písně cítí někde uvnitř jeho neutuchající moc.

Turgul byl i mezi nepřáteli uznávaným vojevůdcem. Mnohokrát došlo k diplomatickým jednáním kdy nechal Turgul opustit nepřátele obléhané městě. Turgul držel své slovo a tak mu i arvedanští velitelé věřili. Při dobití měst pak Turgul neploenil a neničil vše na co přišel. Naopak vždy nechal všechny umělecky hodnotné předměty svést na jedno místo. Tyto předměty pak Tugrul většinou někde ukryl nebo odvezl do Kharovi říše, aby bylo umění zachováno.

Většina jeho děl je dnes ztracena a marně po nich pátrají sběratelé, mágové i mocní Asterionu.

Turgul padl v konečné bitvě při expanzi na Lendor pod Ohnivou sekerou trpasličího prince Hrotreka. V předvečer této tohoto dne ještě Turgul stvořil svůj nejúžasnější obraz nesoucí název Probuzení.