FANDOM

Nuenga Nam’bata je v jazyce pouštních elfů název pro Skalní město, jejich domov, místo zrození i konečného odpočinku. Nachází se v centru Mar’Nub, Rychlých dun, pouště na západu Tary.

Historie a současnostEditovat

Po útěku z bitvy pěti mečů se část temných elfů usazuje v Rychlých dunách, kde bojují se skřety a postupně přivolávají myšlenkové bytosti a přetvářejí samotnou poušť. Přibližně půl století od odchodu skřetích vojsk z Mar’Nub pronáší mudrc S’wo elfí Proroctví, brzy je založeno Skalní město. Práce na něm probíhají mezi lety -1974 a -1799, provádí je zejména sak’numbové a podílí se na nich také pouštní bouře. Po svém dokončení se Nuenga Nam’bata stává místem uložení částí textu Proroctví.

Dnes je Skalní město místem, kde se rodí většina z pouštních elfů a kam také často odchází umírat a kde jsou pohřbíváni. Zde jsou prováděny obřady obnovy a uvítání u novorozených dětí; ti elfové, kteří dostatečně pochopili stezku Proroctví, zde podstupují rituál Heng’wah’sa, Otvírání světů, po němž se stávají jedněmi z mudrců.

Nuenga Nam’bata je také místem, odkud Mwan’duuranga, Matka pouště, spravuje celé své dominium a odkud činí ve shodě s Proroctvím.

Popis městaEditovat

Poušť chrání Nuenga Nam’batu třemi těžko prostupnými oblastmi skýtajícími mnoho nebezpečí těm, kteří by chtěli projít; Zrádnými písky, Bludištěm a Nekonečnou planinou. Teprve za nimi z písku vystupují velkolepé zdi nádherného Skalního města, obrovského skaliska obklopeného černými dhanghovými jezery. Vnější obvod města přesahuje pětadvacet kilometrů a do zdí jsou vytesána slova Proroctví (s výjimkou dosud ztracených částí), jsou zdobeny rytinami a sochami, k nebi se z jejich hmoty natahuje třicet tři věží. Dovnitř do města vede skrze zdi několik velkých bran.

Město samotné tvoří především chrámy, meditační jeskyně, debatní místnosti, pokladnice s Proroctvím, svatyně a kilometry chodeb. Přes značnou spletitost se v Nuenga Nam’batě prakticky nedá ztratit.

Již od bran Nuenga Nam’Baty je viditelný obrovský sloup bílého zářivého světla ve středu města. Tam se nachází klidný malý kus pouště s bílým pískem, Dewa’Nub, domov Mwan’duurangy a místo, kde jsou otevřeny brány do Stínového a Vnějšího světa.

Významná místaEditovat

Svatyně (spravedlnosti, pokory, Proroctví, dhanghy a další), meditační jeskyně, Jeskyně příběhů, chrámy, Síně mrtvých, Síň znovuzrozených, Síně dějin, Sály prozření, Pokladnice s Proroctvím, Dewa’Nub

Zmínky a informaceEditovat

KanonickéEditovat

Písky proroctví, str. 59 a násl.