FANDOM

Historická postava
Arten Miraský
Rasa: Arvedan
Pohlaví: muž
Povolání: vládce Mirasu
Rok narození:  ?
Místo narození:  ?
Rok úmrtí: -2160
Místo úmrtí: Marellion
Okolnosti úmrtí: souboj s Oristem
Příslušnost: Devět knížectví
Výskyt: HM, dodatky k ČT
Asterion

V době existence Devíti knížectví byl Arten vládcem jednoho z nich, Miraského.

Životopis Editovat

Mladý Arten byl vychováván na dvoře gwydenského knížete Gladwyna v Marellionu, kde se spřátelil se zhruba stejně starým synem knížete, Gothwynem. Jejich přátelství bylo pevné, byli téměř jako dva bratři, což se jen potvrdilo, když Gothwyn během jednoho dobrodružství zachránil Artenovi život, riskuje přitom svůj vlastní.

O mnoho později Gothwyn požádal svého přítele o pomoc při obraně před skřetím vpádem do jeho knížectví. Arten bez většího váhání výzvu vyslyšel a s téměř celou zbrojnou silou své země vytáhl na západ. Správcem knížectví v Gianfaru zanechal svého jediného syna a korunního prince Arlana, kterému zůstalo jen pár desítek mužů hradní posádky.

Arten se svým vojskem dorazil na poslední chvíli - skřetí voje pod velením drakočlověka Orista Zeleného se nezadržitelně hnaly k Marellionu po široké arvedanské silnici vedoucí z Kolmaru. Orist svou mocí umožnil armádě překonat stržený most přes řeku Gwyden a před sídelním městem se střetl se spojenými silami knížat Artena a Gothwyna. V přímém souboji s Oristem pak Arten padl, ačkoliv se mu předtím podařilo svého soka zabít.

Tyto události vstoupily do historie; jsou smutně známé jako bitva o Marellion a rok, kdy se odehrály, je znám jako Rok hrůzy.