FANDOM

Albireo, známé taky jako Město bílého mramoru, je největším a nejdůležitějším sídlištěm královských na Taře. Leží na soutoku Královské a Měsíční řeky. Albireo je hlavním město Tarského království.

Albireo znak

Znak Albirea

Historie a současnost Editovat

Albireo bylo založeno roku – 3384 Arvedany, kteří nové město pojmenovali Nienhiron. Město bylo v době pádu Rubiského knížectví dobyto skřetími vojsky a jeho obyvatelstvo vyvražděno.

Na jeho troskách bylo roku 756 vystavěno Albireo, které zprvopočátku sloužilo jako vojenské středisko pro další průzkum a kolonizaci budoucí Východní dálavy. Roku 839 se stalo centrem rebelie proti almendorskému králi a jeho vládě. Vzbouřencům v čele s Orlími poutníky se podařilo porazit vojsko tehdejšího guvernéra Východní dálavy Denfela a roku 840 byla vyhlášena nezávislost Albirea a přilehlých osad na almendorské kolonii. Tento svaz známý jako Svobodná města vydržel jen 10 let. Po jejich porážce v roce 850 bylo Albireo opět centrem Východní dálavy.

V roce 857 se stalo hlavním městem nově vzniklého Tarského království.

Popis města Editovat

Albireo mapa

Mapa Albirea

Mapa Albirea - náhlad z vrchu

Půdorys má přibližně tvar trojúhelníka a celé město je možno považovat za zahradní, neboť mezi domy se nachází mnoho zeleně a mnohde chybí klasické ulice. Architektura Albirea je odvozena od staveb Arvedanů, ty připomínají (s trochou představivosti) kombinaci pozemské antické, egyptské a mezopotámské architektury.

Lorduv palác

Lorduv palác

Město je rozděleno na šest čtvrtí. Tou největší je Zlatá čtvrť, plná honosných paláců a rezidencí, je domovem těch nejbohatších lidí v Albireu. Ve Vnitřní čtvrti zase naleznete většinu řemeslníků a menších obchodníků. Přístavní čtvrť z největší části zabírá říční přístaviště, loděnice a sklady. Východní čtvrť byla vždy největším semeništěm zločinu ve městě. A i když už čtvrť není jen místem polorozpadlých ruin, platí, že jen blázen by zde vystavoval na odiv své bohatství. Malá čtvrť je domovem pro ty, kdo chtějí utéci od shonu a hluku zbytku města. Svůj domov zde nalezlo mnoho magiků, filozofů a badatelů. Nejmladší ze všech čtvrtí je sarindarská obchodní kolonie, která byla vybudována jen před několika lety mimo původní hradby.

Významná místa Editovat

Hlavní tempnou města je padesát metrů široká Zlatá promenáda, procházející všemi čtvrtěmi. Ulice je vystavěna z bílého mramoru a nacházejí se zde nejhonosnější obchody a domy.

Mezi nejdůležitější stavby patří rozhodně Alberijský palác, sídlo krále a jeho dvora, se svou Slonovinovou věží, která je vidět na kilometry daleko. Albireo je také sídlo dvou významných univerzit, kterými jsou Bardská akademie ve Zlaté čtvrti a Univerzita magie, která sídlí v Malé čtvrti.

V roce 852 byla ve městě také vystavěna diaspora pouštních elfů.

Zmínky a informace Editovat

Kanonické

Dálavy, str. 7 a násl. (rok 845 k.l.)

Čas temna, 10, 20, 21, 38, 51, 55, 76, 78, 79, 100 – 104, 106, 118, 119, 121, 122, 126, 128, 131, 134, 138–140, 144, 146, 148, 149 (rok 856 k.l.)

Zlatá pavučina, str. 23 - Albirijské trhy

Dech draka

Historie Albirea - článek o metropoli Východní dálavy, Dech draka 1/2002; Zdeněk Beneš (celý článek)